برنامه درسی ما در مدرسه یک ارزیابی دانش محور است

به گزارش الفبای رشد؛ علیرضا کاظمی در گردهمایی معاونین آموزش متوسطه استان های سراسر کشور در مشهد افزود: از بخش های حیاتی و راهبران اصلی سیاست های نظام تعلیم وتربیت در استان ها، حوزه آموزش متوسطه اول و دوم هستند که تقریبا بیش از ۵۰ درصد دانشآموزان را در بر می گیرند.
کاظمی تصریح کرد: لازمه رسیدن به موفقیت، رسیدن به درک مشترک مسائل آموزش و پرورش است که بتوانیم آن را در فضای عمومی کشور ایجاد کنیم و این امر با نگاهی کلان و برنامه ریزی شده با یک تفکر راهبردی، دانش راهبردی و یک برنامه عملیاتی راهبردی باید در کشور نهادینه شود.
وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به حجم و محتوای کتابهای درسی که همه چیز آن در دانش خلاصه شده است افزود: یکی از بخشهای مهم تعلیم و تربیت صبحگاه مدارس است، میدان برنامه درسی را باید از کلاس درس خارج کرده و به محیط مدرسه، محیط پیرامونی مدرسه و شهر هدایت کنیم.
وی افزود : ارزیابی برنامه درسی ما در مدرسه یک ارزیابی دانش محور است، باز مهندسی برنامه درسی اساسیترین کاری است که در تحول نظام تعلیم و تربیت باید انجام دهیم.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مهمترین ریل گذاری بعدی، معماری نظام تعلیم وتربیت است که ساختار مقاطع آموزشی را مطابق با نیازهای عمومی جامعه طراحی کنیم.
وی تغییر الگو در نظام مسائل آموزش و پرورش را مهم دانست و افزود: امروز ما دو برنامه را با ریاست جمهوری پیگیری میکنیم؛ یک تحول در نظام یاددهی و یادگیری با هدف ارتقاء کیفیت آموزشی مدارس دولتی کشور و دوم توسعه عدالت با نگاه محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی است