آموزش و پرورش

حلقه مفقوده سواد «سنجشِ» معلمان تا فاصله بین تدریس و اهداف آموزشی

معاون وزیر و رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با اشاره به اینکه «سنجش» در نظام آموزشی فقط به معنای آزمون نیست، گفت: حلقه مفقوده حوزه «سنجش» سواد سنجش معلمان و فاصله تدریس تا اهداف آموزشی است.

به گزارش الفبای رشد به نقل از ایرنا، محسن زارعی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه گردهمایی راهبران سنجش ملی ایران در هتلی در سمنان افزود: سنجش یادگیری باید در دوره‌های مختلف تحصیلی انجام شود. نیاز است سواد سنجش به گفتمان غالب تبدیل و با ادبیات مشترک برای ارتقای کیفیت یادگیری در نظام تعلیم و تربیت استفاده شود.

وی اضافه کرد: سنجش به معنای واژه اضطراب‌آور آزمون نیست، بلکه سنجش به عنوان مکمل یادگیری باید مورد توجه باشد.

رییس مرکز ارزشیابی نظام آموزش و پرورش گفت: انتقال معانی و مفاهیم کتاب درسی به دانش‌آموزان در آموزش و پرورش پیگیری می‌شود و سنجش در تحقق این هدف و بهبود یادگیری کمک‌کننده است.

وی تصریح کرد: معنای غلط در اذهان از سنجش مبنی بر اینکه سنجش فقط برای رتبه و نمره‌دهی است، باید اصلاح و معنای دقیق آن تبیین شود.

زارعی بیان کرد: سواد سنجش معلمان حلقه مفقوده است و باید راهبران سنجش در انتقال مفاهیم به معلمان بیش از پیش تلاش کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا