معاون وزیر: آموزش و پرورش به دنبال تغییر در انگارههای ذهنی و یادگیری کلاسی است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ارتقای توانمندی حرفهای و تخصصی معلمان و تغییر در انگارههای ذهنی و یادگیری درس در داخل کلاس از رویکردهای مهم این وزارتخانه است.
به گزارش الفبای رشد به نقل از ایرنا، سیدمصطفی آذرکیش روز پنجشنبه در آیین اختتامیه گردهمایی راهبران سنجش ملی ایران در هتلی در سمنان افزود: عدالت، روابط بینبخشی، فناوری مناسب و مشارکت مردم، چهار اولویت دولت چهاردهم است و گروههای آموزشی حلقه واسط حوزه ستادی و کانونی کلاس هستند.
وی اضافه کرد: یادگیری مشترک یکی از عوامل کلیدی موفقیت و تحقق اهداف یک سازمان است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سنجش اگر منجر به تقویت یافتههای دانشآموزان شود، نشاندهنده موفقیت است.
وی بیان کرد: اصلاح روشهای تعلیم و تربیت با تاکید بر فعالیت خلاق و گروهی و متمرکز بر نقش معلمان، از تاکیدهای نظام تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
معاون وزیر: آموزش و پرورش به دنبال تغییر در انگارههای ذهنی و یادگیری کلاسی است
وی تصریح کرد: تغییر انگارههای ذهنی از رویکرد سنتی به رویکرد نوین با توجه به حل مساله از موضوعهای مورد توجه رییس جمهور در حوزه نظام تعلیم و تربیت است.
آغاز استفاده از شبکه ملی یادگیری
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، توسعه فردی را مهمترین مسیر توسعه تخصصی و حرفهای افراد برشمرد و با اشاره به برگزاری گردهمایی راهبران سنجش ملی ایران ادامه داد: استاندارد برگزاری رویدادهای ملی در استان سمنان به نحو مطلوب رعایت شد.
آذرکیش اظهار کرد: شبکه ملی یادگیری برای دوره متوسطه تدوین و در ماه مبارک رمضان برای دانشافزایی حداکثری استفاده شود.