آموزش و پرورش

برخورداری از ذهنیت فلسفی، پیش‌شرط موفقیت مربی در فرآیند آموزش است

به گزارش الفبای رشد به نقل از فرهنگ آفرینان، ، حمیدرضا شیخ‌الاسلام معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در دوره تربیت مربی ارشد، با بیان اینکه آموزش انتقال داده برای تغییر در مدل ذهنی است، گفت: آموزش باید منتج به تغییر شود و اگر فرایندی به تغییر در مدل ذهنی نرسد، نمی‌توان نام آموزش را بر آن نهاد.

وی با اشاره به ضرورت نشاط و شادابی در فرایند آموزشی، خاطرنشان کرد: برپایی دوره‌های آموزش مربی باید از شیوه سنتی خارج شده و به شکل گفت‌و‌شنود در فضای آزاد و با نشاط انجام شود تا نتیجه مطلوب ختم شود.

شیخ‌الاسلام نگرش‌ها را تعیین‌کننده نوع رفتار دانست و اضافه کرد: اگر در بین نگرش و رفتار تضاد دیده می‌شود، ناشی از عوامل متعددی مانند فشارهای اجتماعی است. در غیر این صورت، رفتار هر فرد حاصل نگرش اوست.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لزوم آغاز فرایند آموزش از پیش از دبستان، اظهار داشت: دوره پیش از دبستان نقش تعیین‌کننده‌ای در نگرش‌ و شخصیت فرد دارد. از این رو، اگر فرایند آموزش پیش از دوره دبستان آغاز شود، هم ضریب موفقیت فرد در دوره تحصیلی افزایش پیدا می‌کند و هم آموزش به دستاوردهای بیشینه منتج خواهد شد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا