نقش ویژه شوراهای آموزش و پرورش در هدایت، راهبری، سیاستگذاری

به گزارش الفبای رشد، احمد محمودزاده در همایش سی و یکمین سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش که در مرکز همایش های بین الملل صدا و سیما برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی علیه السلام و گرامیداشت روز پدر، عنوان کرد: امروز گرد هم آمدیم تا نقش ویژه شوراهای آموزش و پرورش در هدایت، راهبری، سیاستگذاری و نظارت بر فرآیند های آموزش و تربیتی را مرور کنیم و با بهره مندی از خرد جمعی و انسجام مدیریتی بستر رشد و تعالی نسل آینده را ایجاد کنیم .
وی تاکید کرد: مشارکت بی نظیر رئیس جمهور و دغدغه مندی دولت وفاق ملی نسبت به برنامه ها و رویدادهای آموزش و پرورش که همت و رفع مسائل و مشکلات نظام تعلیم و تربیت را با بهره گیری از توان و ظرفیت های شبکه های اجتماعی برای ایجاد عدالت آموزشی و تربیتی و اصلاح الگوهای روش آموزش دارد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به عملکرد شوراهای آموزش و پرورش، تصریح کرد: میزان تشکلیل جلسات شوراهای آموزش و پرورش در سال تحصيلي ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۲۱۵ جلسه و در سال ۱۴۰۲، ۲۷۸ جلسه بوده که در قانون بر برگزاری یک جلسه به ازای هرماه تأکید شده است.
محمود زاده اظهار داشت: کمترین میزان برگزاری جلسه برای استان زنجان و بیشترین جلسه برای استان های یزد و سمنان بوده است.
وی افزود: تعداد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش درسال ۱۴۰۲، یک هزار و۶۴۹ مصوبه اجرا شده؛ که ۵۱۱ مصوبه آموزشی، ۷۳۹ مصوبه پشتیبانی و عمرانی و نوسازی، ۴۴۸مصوبه پرورشی و تربیت بدنی، ۴۵ مصوبه پژوهشی و ۱۸۱ مصوبه سایر موارد بوده است.
محمود زاده با بیان این که شوراهای آموزش و پرورش زمینه ایجاد وفاق ملی و تحول مدرسه ای است، گفت: تحلیل درآمدهای حاصل از اجرای مواد مالی قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش،نشان میدهد در سال ۱۴۰۲ درآمدها نزدیک به ۱۴ همت بوده است.
محمود زاده ادامه داد: سال گذشته دو اصلاحیه در آئین نامه داشتیم که مربوط به آئین نامه های اجرای قانون و آئین نامه اجرایی ماده ۱۳ است که به امید خدا اثرات آن را در سال های آینده علی الخصوص در حوزه مالی آموزش و پرورش خواهیم دید.