آموزش و پرورش

حق‌الزحمه مصححان امتحانات نهایی خرداد پرداخت شد

به گزارش الفبای رشد به نقل از فرهنگ آفرینان، محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش در سی و هشتمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، گفت: یک بند کامل در سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور به استقرار نظام رصد، ارزیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش اختصاص دارد اما این ارزیابی و استقرار به چه صورت انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که در تضمین کیفیت، یک موضوع مناسب‌سازی شایستگی معلمان است، افزود: بعد از اجرای قانون رتبه‌بندی موضوع مسیر رشد معلمی برای توانمندسازی معلمان و اعطای گواهی حرفه‌ای به معلمان در شورای عالی آموزش‌و‌پرورش طرح موضوع شد.

زارعی به ارتقای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی که موضوع استانداردسازی آزمون‌هاست اشاره کرد و گفت: این موضوع در سه سطح طراحی، اجرا و نمره‌گذاری مورد توجه است. به این معنا که مبتنی بر اهداف یادگیری باید طراحی سؤال صورت کیرد و هر سؤال باید دارای شناسنامه باشد‌ و اینکه در چه سطحی ارزیابی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در اجرا نیز باید عدالت در سنجش مورد توجه باشد و دانش‌آموزان در یک شرایط امتحان دهند. همچنبن در تصحیح نمره باید عدالت صورت گیرد که با تصحیح الکترونیکی این موضوع محقق می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش گفت: امسال ۲۹۱ هزار و ۹۰۰ کارنامه برای مصححان صادر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا