آموزش و پرورش

سند ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش در مدارس استثنایی کشور تدوین شد

رئیس سازمان آموزش استثنایی وزارت آموزش و پرورش از تدوین و اجرای پنج برنامه راهبردی برای ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی در این حوزه خبر داد.

به گزارش الفبای رشد به نقل از ایرنا، سالار قاسمی روز سه شنبه در دومین روز از اجلاس مدیران سراسری آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: راهبری نظام تعلیم و تربیت زمانی به درستی محقق می‌شود که علاوه بر فهم مشترک از سیاست‌ها، عزم مشترک و وحدت فرماندهی در سطوح مختلف وزارتخانه شکل گیرد.

قاسمی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش استثنایی به عنوان تخصصی‌ترین زیرنظام تعلیم و تربیت کشور افزود: رهبری بر جدی گرفتن آموزش استثنایی تأکید داشته‌اند و این حوزه، مبدأ کیفیت در نظام آموزشی کشور به شمار می‌رود.

وی سیاست‌گذاری آموزش و پرورش استثنایی را مبتنی بر زیست‌بوم و اکوسیستم آموزشی توانبخشی» دانست و گفت: این سیاست‌ها باید به سمت آموزش فراگیر، تلفیقی و فناورانه سوق پیدا کند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به پنج برنامه ابلاغی در راستای راهبردی برای ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان با هدف غربالگری و مداخله به‌هنگام، آموزش تلفیقی و فراگیر با اجرای تفاهم‌نامه مشترک با معاونت آموزش ابتدایی، شناسایی و مداخله در اختلالات یادگیری و دیرآموزی برای بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز، حرفه‌آموزی و اشتغال با ایجاد هنرستان‌های استثنایی و توسعه کارگاه‌های مهارت‌آموزی و توسعه تربیت‌بدنی و توانبخشی به‌عنوان بخش جدانشدنی از خدمات آموزشی به دانش‌آموزان استثنایی پنج برنامه راهبردی سازمان است.

خدمات سمپاد در تراز ملی دانش آموزی

همچنین رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: برنامه‌های ملی از جمله شهاب و جشنواره جوان خوارزمی با هدف ارتقای علمی و پژوهشی دانش‌آموزان اجرا می‌شود و اندوخته‌های علمی و آموزشی سمپاد در اختیار سایر دانش‌آموزان کشور نیز قرار خواهد گرفت.

الهام یاوری افزود: مجموعه‌ای شفاف و تخصصی از قوانین و شیوه‌نامه‌های مالی و اجرایی در اختیار مدارس قرار گرفته و انتظار می‌رود مدیران مناطق و استان‌ها در اجرای دقیق آنها نهایت دقت را داشته باشند.

رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: همه محتوای آموزشی دوره متوسطه اول ضبط و از طریق سایت در دسترس قرار گرفته است تا دانش‌آموزان در شاخه‌های مختلف علمی بتوانند منابع تکمیلی و تخصصی را دریافت کنند.

وی افزود: مدیران مدارس می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان، جزئیات ثبت‌نام و نحوه بهره‌برداری از این برنامه‌ها را مشاهده کنند.

یاوری گفت: سال گذشته بیش از ۲۴ مدرسه به‌صورت پایلوت این طرح‌ها را اجرا کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، سی و هشتمین دوره اجلاس روسای آموزش وپرورش کشور روز گذشته(۲۷ مرداد) با حضور مسعود پزشکیان رئیس جمهور، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش، معاونان وزارتخانه و برخی مسئولان کشوری در اردوگاه شهید باهنر تهران آغاز شد، این اجلاس عصر امروز(۲۸ مرداد) به کار خود پایان می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا