آموزش و پرورش

ورزش مدرسه‌ای میدان تربیت و همدلی اجتماعی است

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: ورزش مدرسه‌ای صرفاً یک فعالیت بدنی نیست بلکه «میدان تربیت، نشاط، امیدآفرینی و همدلی اجتماعی» است.

به گزارش الفبای رشد به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد جعفری با اشاره به اینکه ورزش بستری برای تربیت همه‌جانبه دانش‌آموزان است، اظهار کرد: ورزش مدرسه‌ای صرفاً یک فعالیت بدنی نیست بلکه میدان تربیت، نشاط، امیدآفرینی و همدلی اجتماعی است.

وی افزود: تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری یکی از تأکیدات جدی اسناد بالادستی به‌ویژه سند تحول بنیادین است و مدرسه باید در کنار کلاس درس، از نمازخانه، پژوهش‌سرا، کانون، زمین‌های ورزشی و سایر فضاها به عنوان میادین تربیت بهره گیرد.

جعفری با اشاره به طرح «میدان همدلی» تصریح کرد: آموزش‌وپرورش به‌تنهایی قادر به توسعه فضاهای ورزشی نیست و تحقق عدالت و کیفیت در این حوزه تنها با همیاری مردم، خیرین، شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی، سپاه و بسیج و تمامی ظرفیت‌های محلی امکان‌پذیر خواهد بود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه «زنگ ورزش قابل جایگزینی نیست» گفت: ورزش مدرسه‌ای علاوه بر کارکرد جسمانی، کارکردهای فرهنگی، اجتماعی و تربیتی دارد و نقشی اساسی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند؛ وزیر آموزش‌وپرورش نیز با اولویت دادن به مباحث تربیتی از جمله اقامه نماز و اجرای طرح نماد، نگاه ویژه‌ای به سلامت جسم و روان دانش‌آموزان دارد.

وی همچنین بر ضرورت حفظ و نگهداری از فضاهای ورزشی تأکید کرد و ابراز داشت: اگر در مدیریت و بهره‌برداری از این فضاها دقت نکنیم، سال آینده مجبور به صرف هزینه‌های مضاعف برای بازسازی خواهیم بود؛ این فضاها باید به‌طور کامل در خدمت ورزش و تربیت دانش‌آموزان باقی بمانند.

جعفری با اشاره به بهره‌برداری از دهها پروژه ورزشی جدید در سطح مدارس کشور، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها که در قالب کیفیت‌بخشی به فضاهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای اجرا شده، با عنوان میدان همدلی، زمینه‌ساز نشاط، همگرایی خانواده‌ها و ارتقای کیفیت تربیت دانش‌آموزان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا