الگوهای اردوگاهی در کشور نیازمند بازنگری است

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش همچنین بر نقش محوری دانشآموزان در طراحی برنامههای فرهنگی در مدارس تأکید کرد و گفت: الگوهای اردوگاهی در کشور نیازمند بازنگری هستند و ایدههای متنوعی در این زمینه جمعآوری شده است.
به گزارش الفبای رشد به نقل از ایسنا، صادق حسینزاده ملکی در نشست خبری که دوشنبه سوم شهریور در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: اردگاه دانشآموزی شهید چمران بجنورد از پروژههای اولویتدار بوده و در هر فصل پیشرفت ملموسی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه هدف از سفر به استان بررسی شاخصهای پرورشی و کمک به رفع مشکلات است، افزود: بازدید از اردوگاه دانش آموزی شهید چمران بجنورد انجام شد و برنامه عملیاتی برای تکمیل پروژه تدوین گردید تا مطمئناً هر فصل شاهد پیشرفت قابلتوجهی باشیم.
ملکی ادامه داد: تکمیل این اردوگاه میتواند گام مؤثری در مدیریت آسیبهای اجتماعی و مقابله با مشکلات فرهنگی باشد. بخشی از حمایتها توسط وزارت آموزشوپرورش صورت میگیرد، اما تحقق کامل پروژه نیازمند همیاری و تمهیدات استانی نیز هست.
وی همچنین بر نقش محوری دانشآموزان در طراحی برنامههای فرهنگی در مدارس تأکید کرد و گفت: الگوهای اردوگاهی در کشور نیازمند بازنگری هستند و ایدههای متنوعی در این زمینه جمعآوری شده است.
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت آسیبهای اجتماعی میان نوجوانان، بر ضرورت حذف برچسبزنی در مراحل اولیه تأکید کرد: گاهی دانشآموزان با کمترین خطا برچسبهای جدی دریافت میکنند. برای رفع آسیبهای اجتماعی، نخست باید برچسبزنیها را حذف کرد.
وی در ادامه درباره وضعیت مربیان و مشاوران پرورشی در مدارس گفت: وضعیت موجود مطلوب نیست، اما تلاش داریم این کمبودها را تا حدی جبران کنیم.
ملکی اعلام نمود که در خراسان شمالی حدود ۳۰۰ مربی پرورشی کمبود وجود دارد و پیشبینی میشود این کمبود در سال تحصیلی جدید تا ۳۰ درصد کاهش یابد.
وی در پایان افزود: حضور مربیان پرورشی در مدارس بسیار حیاتی است و این خلأ در حوادث خاصی که جوانان و نوجوانان درگیر آسیب میشوند، بهوضوح نمایان میشود.