ساماندهی مشاوران و اولویتبندی مدارس پرخطر استان سمنان در طرح نماد

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان با تأکید بر ابلاغ و آموزش نیروهای مشاورهای تا پیش از سال تحصیلی جدید، خواستار اولویتبندی مدارس پرخطر و تشکیل پرونده الکترونیک جامع برای دانشآموزان شد.
به گزارش الفبای رشد به نقل از خبرگزاری مهر، قاسم شریفی صبح یکشنبه در نشست طرح ملی نماد بهمنظور کاهش آسیبهای اجتماعی بین دانشآموزان در محل ادارهکل آموزش و پرورش استان سمنان بر ضرورت ابلاغ و آموزش نیروهای مشاورهای تا پیش از آغاز سال تحصیلی و اولویتبندی مدارس پرخطر تأکید و اظهار کرد: حوزه پرورشی، مشاوره و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در دوره بسیار حساسی قرار دارد و فعالیت در اینعرصه از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: اگر در ابتدای سال با چالشهای مهم نیروی انسانی روبهرو شویم، فشار کاری مضاعف خواهد شد بنابراین همراهی و حمایت تمامی همکاران برای مؤفقیت مجموعه ضروری است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: ما به دنبال نیروهای همدل و همراهی هستیم که بتوانیم آنها را جزو سرمایههای خود، محسوب و در کنار یکدیگر فعالیت کنیم.
شریفی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: ساماندهی مشاوران مدارس باید بر مبنای شناسایی آسیبهای اجتماعی و اولویتبندی مدارس پرخطر صورت پذیرد و تا ۲۰ شهریور سال جاری، ابلاغ تمامی مشاوران مدارس، صادر و به مناطق ارسال شود.
وی افزود: تمامی رابطانِ مشاورِ مدارس تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، آموزشهای لازم را از سوی مرکز مشاوره استان دریافت کنند و این آموزشها به افرادی تعلق خواهد گرفت که یا تحصیلات مرتبط دارند و یا در سالهای گذشته بهعنوان رابط، تجربه فعالیت داشتهاند.
مدیرکل آموزش و پرورش سمنان یکی دیگر از مصوبات مهم این نشست را تشکیل پرونده الکترونیک کامل برای هر دانشآموز شناساییشده دانست و گفت: بر این اساس، مرکز مشاوره موظف است بانک اطلاعاتی جامعی از اسامی دانشآموزان مصاحبهشونده، مشخصات آنها، اقدامات اجرایی انجامشده و برنامههای مداخلهای آینده تشکیل دهد تا از رهاسازی پروندهها و پیگیری نشدن نتایج، جلوگیری شود.
شریفی همچنین با تأکید بر لزوم بازدید ویژه معاونان و مشاوران ادارهکل از مدارس پرخطر، از آنها خواست تا در سفرهای استانی، یکی از محورهای اصلی بازدید خود را به ارزیابی دقیق روند اجرای طرح نماد و پیگیری وضعیت دانشآموزان نیازمند مداخله اختصاص دهند.
وی تصریح کرد: این تصمیمات در راستای رفع چالشهای نیروی انسانی و افزایش دقت در شناسایی و مداخله بهموقع در آسیبهای اجتماعی دانشآموزان اتخاذ شده تا با آغاز سال تحصیلی، زمینه ارائه خدمات مؤثرتر به دانشآموزان استان فراهم شود.