آموزش و پرورش

اشتراک الگوهای افزایش کیفیت آموزش مدارس غیردولتی با مراکز دولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه مدارس غیردولتی الگوهای کیفیت بخشی آموزشی را در اختیار مدارس دولتی قرار می‌دهد، گفت: در این راستا، برنامه‌های کیفی و تجربه‌های زیستی خود را با سایر مدارس به اشتراک می‌گذاریم.

به گزارش الفبای رشد به نقل از ایرنا، احمد محمودزاده درباره نقش مدارس غیردولتی در عدالت آموزشی اظهار کرد: عدالت آموزشی مورد نظر دولت از لحاظ سخت‌افزار آموزش و پرورش مربوط به مدارس دولتی است. امکانات، تجهیزات و فضا تأثیر زیادی در بحث عدالت تربیتی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بحث عدالت آموزشی مربوط به حوزه نوسازی، خیرین مدرسه‌ساز و مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه‌ها است، افزود: در این دولت، شخص رئیس جمهور بر این موضوع تأکید دارد که بیان این سه ضلع مثلث بتواند کارهای اساسی انجام دهد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه حوزه نرم‌افزار عدالت آموزشی به معنای برنامه ریزی آموزشی و تربیتی است، گفت: این بخش مربوط به مدارس دولتی است اما مدارس غیردولتی نیز می‌توانند کمک کنند.

محمودزاده ادامه داد: به طور مثال موسسه‌ای داریم به نام موسسه راه ایمان که در استان‌های خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مدرسه می‌سازد و دانش‌آموزان را بدون شهریه ثبت نام می‌کند یا برخی از مدارس بزرگ تهران ما در مناطق مرزی مدرسه می‌سازند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به منویات رییس جمهور، حتماً کمک‌های مدارس غیردولتی در این زمینه بیشتر خواهد شد و ما هم پیگیر هستیم مدارسی که امکانش را دارند در زمینه سخت‌افزار به آموزش و پرورش کمک کنند.

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: اما اصلاح روش آموزش و کیفیت‌بخشی آموزشی نیز مهم است؛ چرا که الگوهایی که در مدارس غیر دولتی اجرا می‌شود، منجر به کیفیت آموزشی شده‌اند.

محمودزاده عنوان کرد: جشنواره‌هایی را به منظور نشان دادن ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس برگزار کردیم، دومین رویداد نیز در حال انجام است. ابتکارات، خلاقیت‌ها، ایده‌ها و روش‌های آموزش را در معرض عموم قرار خواهیم داد تا این الگو را به مدارس دولتی و غیر دولتی دیگر ارائه دهیم.

وی یادآورشد: همچنین سازمان مدارس غیردولتی در هر تصمیمی که درباره محتوای کتاب‌های درسی یا روش تدریس گرفته شود، نظر می‌دهد. از سوی دیگر هم بحث برنامه‌های کیفی و تجربه‌های زیستی خود را با سایر مدارس به اشتراک می‌گذاریم.

توانمندسازی حدود صد هزار معلم غیردولتی

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره توانمندسازی معلمان در مدارس غیردولتی اظهار کرد: توانمندسازی معلمان یکی از موضوعات مهم آموزش پرورش است؛ زیرا اعتقاد داریم اگر هیچ امکاناتی نباشد اما معلم باشد، بسیاری از اتفاقات خوب شکل خواهد گرفت.

محمودزاده افزود: طرحی را برای دانش افزایی معلمان دنبال می‌کنیم که شامل دانش تخصصی و دانش تربیتی با پودمان‌های ۶۰ ساعته (در مجموع ۳۶۰ ساعت) است که منجر به ارائه کارت صلاحیت حرفه‌ای معلمان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فاز اول این کار انجام شده و برای حدود صد هزار نفر برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا از فرصت تابستان امسال استفاده و فاز دوم را اجرا کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: همچنین در کنار این موضوع برای مراکز زبان‌آموزی با ۲ نگاه آموزش منتقدانه و آگاهی بین فرهنگی کار می کنیم تا آن دو مفهوم را برای معلمان زبان داشته باشیم. این کار جزو فعالیت‌های مستمر ما است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا