آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش: مدارس استثنایی با کمبود نیروی متخصص روبرو هستند

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور با اشاره به کمبود نیروهای تخصصی در مدارس استثنایی گفت: کمبود نیروی گفتاردرمان، کاردرمان، مشاور و شنوایی‌سنج در مدارس در مدارس استثنایی ایجاب می کند بازمهندسی ساختاری و برنامه‌ریزی برای توان‌یابی کامل این حوزه‌ها انجام شود.

به گزارش الفبای رشد به نقل از ایرنا، سالار قاسمی سه‌‍شنبه در آیین تجلیل از معلمان آموزش‌وپرورش استثنایی استان خوزستان در محل اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: آموزش‌وپرورش استثنایی، پیشران اجرای عدالت آموزشی است و لازم است که تمام توان را برای حمایت از این بخش از آموزش و پرورش به کار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌ و پرورش استثنایی، تخصصی‌ترین بخش نظام آموزشی، نیازمند نگاه تحول‌محور است، تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های فنی، تجهیز فضاهای توانبخشی، بازتعریف ماموریت‌ها و ارتقای کیفیت نیروی انسانی از الزامات تحول در این حوزه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تنها ۶۰ مدرسه از ۲ هزار مدرسه استثایی کشور، زمین چمن و فضا برای ورزش و فعالیت‌های بدنی دارد.

قاسمی در ادامه با اشاره به دیدار اخیر خود با رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، از پیگیری موضوعاتی همچون رتبه‌بندی، اصلاح ساختار و بازنگری در سختی کار معلمان استثنایی خبر داد و افزود: مجموعه‌ای از درخواست‌های نیروهای فرهنگی آموزش و پرورش استثنایی کشور مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، خوزستان با ۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز رتبه سوم کشور در تحصیل دانش‌آموزان استثنایی را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا