رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی: دانشگاهها مقیاسی کوچک از تحقق وفاق ملی هستند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: آنچه امروز تحت عنوان وفاق ملی در سپهر سیاسی کشور به نتیجه رسیده ، همان کنار هم قرار گرفتن اختلاف سلیقهها و هم افزایی آنها است که در مقیاسی کوچک تر در دانشگاهها شاهد بودهایم.
به گزارش الفبای رشد به نقل از ایرنا، محمدعلی اکبری دوشنبه در آیین تجلیل از دانشجویان برگزیده جشنواره رویش دانشگاه علمی کاربردی کشور که به میزبانی شیراز برگزار شد، اظهارکرد: در دانشگاهها یادگرفتهایم که میتوان اختلاف سلیقه داشت و از بودن در کنار هم لذت برد و هنرمندانه تنوع سلیقه را با هم اندیشی و هم افزایی به نتیجه درست رهنمود کرد.
او با بیان اینکه یکی از رسالتهای دانشگاهها فراهم کردن زمینه هنرنمایی و هنرآفرینی دانشجویان است، افزود: کانونهای دانشجویی فرصتی برای تجربه و تمرین فرهنگ مهارتی و مهارتهای فرهنگی است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: اهمیت فراهم کردن محیط برای به فعلیت رساندن استعدادها اگر مهمتر از وراثت نباشد، کماهمیتتر نیست و دانشگاه باید شرایط را برای حضور موثر فرزندانش در جامعه فراهم کند.
علیاکبری گفت: چه جایی بهتر از دانشگاه برای تمرین گفتوگو، تعاملات اجتماعی و تجربه همزیستی با حفظ تنوع در سلیقه وجود دارد؛ دانشجویان در کانونهای دانشجویی مناظره میکنند و با اطمینان از آزادی بیان و آزادی پس از بیان، دیدگاه خود را ارائه میکنند.
او اظهار کرد: دانشگاهیان میدانند که چگونه به اندیشهای غیر از اندیشه خود احترام بگذارند، چرا که کشوری به بزرگی ایران نمیتواند تنها با یک اندیشه به اهداف و آرمانهای خود دست یابد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: کشور، امروز به اندیشه کمتر محتاط، آرمانخواه، ایراندوست و اسلام دوست دانشجویان نیاز دارد.
علی اکبری اعلام کرد: با توجه به همدلی و هم افزایی شکل گرفته در فارس، دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز با همه توان در خدمت صنعت گردشگری این استان خواهد بود.
حل مشکلات فارس نیازمند شکلگیری رابطه کاربردی میان بدنه اجرایی و دانشگاهی است
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: فارس با بحرانهای مختلفی از جمله کم آبی، خشکسالی، ناترازی انرژی و چالشهای دیگری مواجه است که راه کلیدی برای حل آن، استفاده از ظرفیت نخبگان و اعضای هیات علمی دانشگاهها است.
امین کهوا بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال تبدیل دانش به مهارت است، اظهار کرد: امیدواریم رابطه میان بدنه اجرا و عمل با علم و دانش ایجاد و فاصله موجود میان آنها کم شود.