آموزش و پرورش

امکان ثبت‌نام در سرویس مدرسه دانش‌آموزان تا اول تیر

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش جزئیات حمل و نقل دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ را تشریح کرد.

به گزارش الفبای رشد به نقل از خبرگزاری مهر، عاطفه سادات مدبرنژاد مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امور مربوط به حمل و نقل دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ مطابق با آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان مصوب هیئت وزیران در شهریور ماه ۱۴۰۲ است گفت: برابر با ماده ۲۴ آئین نامه مذکور هرگونه دخالت مدیران مدارس یا سایر مسئولان و عوامل مدرسه یا ادارات آموزش و پرورش در حوزه حمل و نقل خارج از موارد تعیین شده در آئین نامه و انعقاد هرگونه قرارداد بین مدارس و مجموعه‌های تابعه با پیمانکاران ممنوع است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان مرجع صدور مجوز فعالیت، اموری چون صدور گواهی صلاحیت برای متقاضیان حمل و نقل دانش آموزی، اخذ مصوبه بهای خدمات حمل و نقل از شورای شهر و روستا، بررسی عملکرد پیمانکاران، برآورد ناوگان مورد نیاز، بررسی قراردادها، رسیدگی به گزارش تخلفات رانندگان و پیمانکاران و … را بر عهده دارند افزود: برابر با ماده ۲۵ آئین نامه نظارت عالیه بر خدمات ارائه شده در حمل و نقل دانش آموزی در شهرستان‌ها بر عهده شورای هماهنگی ترافیک شهرستان و در مرکز استان بر عهده شورای هماهنگی ترافیک استان است که در جلسات مربوط به سرویس حمل و نقل دانش آموزان نمایندگان آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان نیز حضور خواهند داشت.

مدبرنژاد ادامه داد: بر اساس ماده ۲۷ آئین نامه و همچنین اعلام مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، اولیای دانش آموزانی که می‌خواهند از خدمات سرویس حمل و نقل دانش آموزی استفاده کنند می‌بایست درخواست خود را تا اول تیرماه در سامانه پایش ناوگان دانش آموزی (سپند) که توسط اتحادیه‌های تابعه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به آدرس https://irtusepand.ir طراحی و فعالیت می‌کنند، ثبت کنند.

وی بیان داشت: آئین نامه حمل و نقل دانش آموزان و همچنین آدرس سامانه مذکور به همه استان‌ها ابلاغ شده است و مدیران مدارس موظفند آدرس سامانه را جهت ثبت درخواست به اطلاع اولیای مدرسه خود برسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا