آموزش و پرورش

برگزاری المپیادی برای خروج از ارزشیابی مداد و کاغذی هنرستانی ها

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی‌حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش با بیان اینکه هدف در المپیاد «شایستگی محور هنرجویی»، تطبیق مهارت‌های هنرجویی با بازارکار است گفت: بدین ترتیب از بحث ارزشیابی مداد و کاغذی بیرون آمده و هنرجو به سطح شایستگی بازار کار در یک حرفه، در هنرستان می‌رسد. این المپیاد در واقع رقابتی علمی-مهارتی است که با هدف شناسایی و تجلیل از هنرجویان برتر و مستعد در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

به گزارش الفبای رشد به نقل از ایسنا، احمد آقامحمدی، درباره المپیاد «شایستگی محور هنرجویی» گفت: این المپیاد در همه گروه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ۱۶۷ رشته کاردانش در سه سطح هنرستان، منطقه و استان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در نهایت برگزیدگان استانی معرفی می‌شوند افزود: از اهداف این المپیاد این است که در بحث ارزشیابی پایانی پودمان‌ها و تغییر قالب شایستگی‌ها، به سمت شایستگی محوری پیش برویم تا آنچه هنرجو در بازارکار نیاز به انجام دارد در کارگاه پیاده سازی کند یعنی تطبیق مهارت‌های هنرجویی با بازار کار مد نظر است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی‌حرفه‌ای و کاردانش با بیان اینکه در نهایت مدل مبتنی بر شایستگی در هنرستان‌های کشور فرهنگ‌سازی می‌شود ادامه داد: از بحث ارزشیابی مداد و کاغذی بیرون آمده و هنرجو به سطح شایستگی بازار کار در یک حرفه، در هنرستان می‌رسد.

آقا محمدی با بیان اینکه رویکرد این است که هنرجویان پایه دوازدهم و یازدهم در این المپیاد شرکت کنند عنوان کرد: در مرحله استانی اختتامیه‌ای در استان‌ها برگزار می‌شود و دانش‌آموزان حائز رتبه، تقدیر مادی و معنوی می‌شوند. تلاش می‌شود سال آینده این المپیاد در سطح کشور نیز برگزار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا